1.4.09

Chemtrail tales

Περιμένω τον Σβάρτσιχ αύριο και είμαστε στα τηλέφωνα. Μου λέει πως βρήκε ένα τραγούδι που του ζήτησε κοινός φίλος, με θέμα το DDT,το φονικό εντομοκτόνο με το οποίο το σχέδιο Μάρσαλ σκότωσε μερικά κουνούπια και γέννησε αρκετούς καρκίνους . Το τραγουδάνε στην Λευκάδα και θεωρείται νεοδημώδες, όπως το κάνε μας μιά πίπα σιλβουπλέ, Τρεζαγκέ, Τρεζαγκέ, ή όπως το τίνος είναι βρε γυναίκα τα παιδιά.
Μου το ψιλοτραγούδησε. Τέτοιο μοιάζει. Με την ευκαιρία θυμήθηκε πως όταν ήταν νήπιο και παιδάντς(=παίς, στα ποντιακά) αρχές δεκαετίας του πενήντα, οι βασιλείς παραθέριζαν στο Μον Ρεπό και δυό-τρείς μέρες πρίν φτάσουν, ένα αερόπλανο ΨΕΚΑΖΕ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ με DDT, γιά να έχουν οι άνακτες ανέφελον ύπνο και διαμονή. Πίστευα ότι η μόνη μου ανάμνηση εκ βασιλέων ήταν το πράσινο οινόπνευμα με το οποίο η Φρειδερίκη και η Ειρήνη ξέπλεναν τα χέρια τους στα Γιαννιτσά, μετά από κάποιες χειραψίες, αλλά η μνήμη μας περίμενε αλλού: στο αεροπλανάκι που τι ψηλά πετάει.
Ο Σβάρτσιχ θυμήθηκε οτι το αεροπλάνο περνούσε και πάνω από το Σωκράκι και τους ράντιζε. Και ότι ο ίδιος έβγαινε να ραντιστεί, γεμάτος θύμηση κι επιθυμία. Τότε θυμήθηκα τους εαρινούς ψεκασμούς με DDT στην Μπάλτζα, στον κάμπο των Γιαννιτσών, στα όρια με το Ταλαμπάς, όπου όταν βλέπαμε το σχετικό αερόπλανο, ξαμολυόμασταν να προλάβουμε να μπoυμε στην ουρά τουDDT, μές στην καλή χαρά. Αργότερα, έμαθα ότι στα ίδια μέρη ήταν εγκαταστημένες και πυρηνικές νάρκες. Και μετα, επιβεβαιώσαμε ότι σε αμφοτέρων τις παιδικές ηλικίες εμείς, τα παιδιά βάζαμε το DDT στον γεμιστήρα του φλίτ, ότι λέγαμε φλίτ την τρόμπα και ότι μύριζε εκείνην την βενζινομυρωδιά ,που ήταν πολύ κοντά στο περιβόητο καπαντούε, ένα ιταλικό σπρέι με το οποίο βγάζαμε τις λαδιές από γραβάτες και άλλα άγρια θηρία, περί το 1958 και εφεξής. Γιατί ρε Σταμάτη, το λέγαμε φλίτ; ρωτάω. Μάλλον από τον Βαν Φλήτ, μου απαντάει και γελάμε.


[Δεν είναι πρωταπριλιάτικο, πλην του τίτλου.]

6 σχόλια:

kukuzelis είπε...

Αγαπημένε μου Πετεφρή, μου φαίνεται ότι δεν μπορείς να σκαρώσεις πρωταπριλιάτικο αστείο παρά μόνο ψευδωνύμως (στ' αλήθεια ψευδωνύμως), ή ως ανώνυμος επιτελικός κάποιου πράγματος. Οι αναγνώστες σου αιωρούνται εσαεί (και την πρώτη Απριλίου) σε χώρο που πιστεύεις και δεν πιστεύεις ταυτόχρονα. Για το DDT υπονοείς ίσως κάτι το οποίο δεν είμαι σίγουρος ότι είναι σωστό.

*

ΠΕΤΕΦΡΗΣ είπε...

Δέν θεωρούμαι απλός άνθρωπος, κυρίως επειδή είμαι "ό,τι νά΄ναι",κι όχι λόγω σύνθεσης και λοιπά. Δεν σκάρωσα τίποτε. Πρωταπριλιάτικη συμβολή ήταν ο τίτλος και μόνον. Ta chemtrails είναι γιά την άποψή μου κάτι ισοτίμως ανακριβές με την αποκέντρωση, την οικολογία και τις ενώσεις πολιτών. Οσο γιά τους έρμους που ξαναγύρισαν στο DDT επειδή τους χαντάκωσε η μαλάρια, τι να είπω...

kukuzelis είπε...

Το ότι δεν μπορείς να σκαρώσεις πρωταπριλιάτικο το είχα στο μυαλό μου ως challenge, κατάλαβα τι γίνεται με τον τίτλο και το κείμενο. Αλλά στον τομέα της δημόσιας υγείας τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο σαφή όσο θα θέλαμε. Και η μαλάρια είναι αρρώστια γάμησέ τα...

ΠΕΤΕΦΡΗΣ είπε...

Κουκ, εισπνέαμε με απόλαυση DDT,καταλαβαίνεις έγκριτε; και η μαλάρια κοπανήθηκε από το κινίνο βέβαια...

kukuzelis είπε...

Χωρίς να είμαι ειδικός, το κινίνο ήταν γνωστό από τον 17ο αιώνα. Αλλά δεν εξαφάνισε την μαλάρια (το πλασμώδιο της ελονοσίας "συνηθίζει" το φάρμακο). Οι αποξηράνσεις των ελών ήταν, νομίζω, η κρίσιμη κίνηση (και οι κοινωνικές και πολιτικές προϋποθέσεις τους). Και το DDT! Αλλά αντί να διυλίζουμε τον κώνωπα, ας επικεντρωθούμε στο κείμενο σου. Αυτό είναι σήμερα, για εμένα, το σπουδαιότερο.

γεράσιμος μπερεκέτης είπε...

Ιδού ο λόγος που το λέγαμε ΦΛΙΤ

"Quick, Henry, the FLIT!"

Επί 17 χρόνια το διαφημιστικό σλόγκαν της εν λόγω μάρκας εντομοκτόνου μεταφρασμένο σε όλες τις γλώσσες των εντομοκτόνων εθνών, έμεινε ως παροιμιώδης φράση και κατέστησε την συσκευή ψεκασμού ομώνυμον με το εμπορικό όνομα του εντομοκτόνου.